Bestel nu je 3, 5 of 7-daagse detox en krijg €15 korting!

Veelgestelde vragen
en handige tips

 

Gebruik

Hoe gebruik je Frecious?

Je kunt Frecious gebruiken voor Detox of als Dagelijkse Multivitamine.

Detox: we adviseren 2 keer per jaar een detox. Veel mensen doen onze seizoensdetox 4 keer per jaar. Dit is een milde detox waarbij je gewoon 3 maaltijden per dag gebruikt.

Daily: we adviseren elke dag 1 juice. Zo maak je er een healthy habit van: drink je ontdooide flesje uit de koelkast en zet tegelijkertijd een nieuwe vanuit de vriezer in de ijskast voor de volgende dag.

Voor optimale 'lichaamsopname' drink je je sap uiterlijk een kwartier voordat je iets eet. 

Je kunt natuurlijk ook om de dag of elke werkdag een slowjuice drinken. Het heeft dan zeker impact.

Hoeveel flesjes passen er in mijn vriezer?

Al onze producten blijven tot een jaar vers in je vriezer. Door de vorm van de flesjes kun je er al gauw meer kwijt dan je denkt.

Vriesvakje bovenin je koelkast (tafelmodel): in een leeg vakje passen 40-50 flessen.




Hoe ontdooi ik de juices?

Healthy Frecious Habit
Elke dag op tijd ontdooid en tegelijk een fysieke healthy habit in je leven gebouwd als een 'ritueel':

Drink je ontdooide flesje uit de koelkast en zet tegelijkertijd een nieuwe vanuit de vriezer in de ijskast voor de volgende dag.

Voor optimale 'lichaamsopname' drink je je sap uiterlijk een kwartier voordat je iets eet.

Snel ontdooien?
Je flesje vergeten in de koelkast te doen? Doe 'm dan in 20 minuten in ruim lauw water. Met de nadruk op 'ruim'. Gebruik bijvoorbeeld de gootsteen.

's Nachts ontdooien?
Optie 1: doe het flesje in een (maat)beker met koud water en zet deze in de koelkast. Anders duurt het in de koelkast minimaal 20-24uur.

Optie 2: doe het flesje in een (maat)beker koud water en zet deze op kamertemperatuur. Sommige mensen doen dit liever omdat je sap dan wat minder koud is op je maag.

Op kamertemperatuur
Zonder hulpmiddelen duurt het ontdooien ongeveer 3 á 4 uur bij kamertemperatuur.

Voor onderweg?
In ons handige Frecious-hoesje neem je juice ingevroren mee. Zo ontdooit je slowjuice langzaam (4 á 5 uur), blijft hij iets langer koud en wordt je tas niet nat van het condenseer-vocht.

Wanneer drink ik Frecious?

Voor optimaal resultaat drink je Frecious een kwartier voordat je iets eet. De lichaamsopname is dan maximaal.

Het Frecious ritueel
Drink je ontdooide flesje uit de koelkast en zet tegelijkertijd een nieuwe vanuit de vriezer in de ijskast voor de volgende dag.

Moeilijke spijsvertering? Drink je Frecious dan een uurtje na het eten.

Is Frecious gluten- en lactosevrij?

Ja, al onze slowjuices, shots en elixers zijn 100% gluten- en lactosevrij. Frecious is geschikt voor veganisten.

Zo ook de maaltijden van de Juice & Dinner.

Hoe smaken de sappen?

Gezond! Dat is voor sommige mensen even wennen. Sap wordt vaak geassocieerd met fruit. De meeste sappen die je ziet zijn fruitsappen.

Frecious draait om groente. Dat betekent, minder of helemaal geen fruit. In onze 100% categorie zit louter groente. Deze smaken zijn erg krachtig en sommigen zelfs hartig.

De 85% categorie is iets zoeter omdat ze meer fruit bevatten. De 70% categorie is voor 'newbies', deze smaken met 30% fruit verrassend lekker.

Van de elixers en health shots zitten er een paar in de categorie "supergezond is niet altijd even lekker". Zet je vooral schrap voor de gembershot!

Ik ben allergisch voor een ingrediënt, maar wil toch een pakket uitproberen. Wat nu?

Je kunt je samenstelling zelf samenstellen per product. Binnen de daily boxen kun je de samenstelling ook zelf wijzigen (plussen en minnen). In de Celery Slim zit bijvoorbeeld bleekselderij, een bekend allergeen.

Kies je een detoxbox waarbinnen je de samenstelling niet zelf kunt wijzigen, geef dan je wensen aan in het opmerkingenveldje.

Membership

Hoe werkt een Frecious-membership?

Heel flexibel. Je kunt tussentijds voor elke nieuwe levering alles aanpassen.

Belangrijk: je betaalt per 4, 8 of 12 weken, afhankelijk van de bezorgfrequentie die je kiest: we noemen dit de bezorg-/betaalfrequentie.

In een Green membership krijg je 10% cash korting. In een Green+ membership 20%. In beide memberships krijg je 10% extra flesjes (bij een Daily 40 Box krijg je dan 4 gratis flesjes).

Dus in een Green of Green+ membership betaal je geen €4,35 per flesje maar respectievelijk €3,56 of €3,16 per flesje.

Hoe gaat de betaling?
Je betaalt dus niet "per maand" maar per 4, 8 of 12 weken. Je kiest zelf de bezorg-/betaalfrequentie. Ook deze kun je tussentijds altijd aanpassen.

Niet thuis op het vaste moment?
Ook het bezorgmoment kun je tot een paar dagen tevoren verzetten. Je betaal-/bezorgfrequentie schuift dan automatisch mee. ook de incasso past zich vanzelf aan.

We sturen je een herinnerings-SMS op de laatste dag dat je alles nog kunt wijzigen.

Belangrijk: bedenk dat - als je niets verandert - je laatst gekozen opties qua samenstelling, frequentie en bezorgmoment zich herhalen voor je volgende levering.

De eerste levering betaal je vooraf en vanaf de tweede betaal je via automatische incasso. Niet per maand, maar per levering.

Kan ik m'n bezorgmoment verzetten (pauzeren)?

Ja, dat kan tussentijds altijd tot op de dag dat je de herinnering van ons krijgt via SMS.

Reply op SMS
Laat ons weten naar welke datum en welk bezorgblok je de bezorging wilt verzetten. Dan veranderen wij het voor je.

Zelf wijzigen in je account kan ook
Je kunt wijzigingen zelf in je Frecious-account maken bij 'actieve abonnementen'.

Betaal-/bezorgfrequentie
Deze schuift vanzelf mee, net als de betaling via automatische incasso.

Kan ik de inhoud van m'n membership wijzigen?

Ja, je kunt de inhoud van je box ook vóór elke nieuwe levering aanpassen. Het bedrag verandert via de automatische incasso vanzelf mee.

Aanpassen kan tot op de dag dat we de herinnerings-SMS sturen. Dat is normaal gezien 2 dagen tevoren*. Aanpassen kan tussentijds zo vaak je wilt.

* voor bezorgingen op maandag is het 4 dagen tevoren.

Zelf wijzigen in je account
Je kunt wijzigingen zelf in je Frecious-account maken bij 'actieve abonnementen'.

Via SMS of e-mail
Geef je wijzigingen duidelijk aan via e-mail. Het kan ook via een reply op onze herinnerings-SMS: doe dit direct en uiterlijk op de dag dat je deze SMS ontvangt.

Wat is het minimale orderbedrag bij een membership?

Exclusief de membershipsskorting is dat €79 per bezorging. Je betaalt per levering dus het is afhankelijk van de bezorg-/betaalfrequentie (4, 8 of 12 weken) die je kiest.

Inclusief membershipskorting:
€63,20 per levering in een Green+ membership
€71,10 per levering in een Green membership

Wat is het minimaal aantal leveringen dat ik moet afnemen?

Bij een Green membership neem je minimaal 3 leveringen af. Bij een Green+ memberhip zijn dat 5 leveringen.

Het gaat om het aantal leveringen, niet om de grootte of het aantal boxen per levering.

Hoe worden memberships in rekening gebracht?

Bij het afsluiten van een membership reken je voor de eerste levering direct af via iDeal of creditcard. De opvolgende leveringen betaal je via automatische incasso's. Het bedrag wordt afgeschreven binnen 10 dagen na levering.

Het is mogelijk om een cadeaubon te gebruiken om de betaling van je eerste memberhipslevering te voldoen, bij opvolgende leveringen wordt het automatisch van je rekening afgeschreven.

Als je gedurende het memberhip de datum van je levering of de inhoud van je box aanpast, dan verandert de betaal-/bezorgfrequentie en de automatische incasso vanzelf mee.

Gelden kortingscodes ook wanneer ik een Frecious-membership heb?

Nee, deze zijn bedoeld om nieuwe klanten te werven. Maar als member heb je altijd de primeur op nieuwe (125 of 200ml) sappen - sowieso de seizoenssmaken - die automatisch en gratis in je eerstvolgende levering worden toegevoegd. Daar hoef je niets voor te doen.

Uiteraard kun je wel bij het aflsuiten van een membership een kortingscode gebruiken, deze is dan alleen geldig op je eerste levering.

Members krijgen immers een voordeel tot 30%. Je ontvangt 10% gratis flesjes en tot 20% korting op je membership. Een flesje kost dan €3,16 in plaats van €4,35.

Hoe zeg ik m’n membership op?

Onze members nemen gemiddeld 14-16 leveringen af! Na het minimum aantal leveringen (3 of 5) blijft je Membership actief, maar kun je per direct opzeggen.

Bovendien krijg je 3 dagen van tevoren een bezorgaankondiging: je krijgt nooit een box als je dat niet wilt. Tip: is je vriezer nog vol of wil je een tijdje stoppen? Zet dan je volgende bezorgmoment een eind verder in de toekomst. Je krijgt altijd weer een tijdige aankondiging. 

Kan ik een zakelijk membership nemen op Frecious?

Zeker, deze kun je online via de SHOP afsluiten. Vergeet niet de bedrijfsnaam in je accountgegevens op te nemen.

Vriezer in bruikleen
Dat is mogelijk binnen een Green+ membership én vanaf 100 flessen per levering.

Extra korting
Vanaf 200 flessen per levering hanteren we een extra kortingstaffel. Bel of stuur een e-mail, dan maken we een voorstel op maat: [email protected] of 020-237 4762.

Gratis verstrekken aan medewerkers
Werkgevers mogen Frecious gratis aan medewerkers verstrekken - gelijk aan consumpties zoals koffie, thee of fruit - zo lang de flessen niet verstrekt worden samen met andere etenswaren zoals broodjes of salades. De sappen mogen geen deel uitmaken van een maaltijd. 

Frecious valt weliswaar onder de WKR-regeling, en moet ook als dusdanig aangewezen worden in de boekhouding, echter dit mag tegen een nihilwaardering.

Detox

Wat is een detox kuur?

Een detox kuur kan je lichaam helpen met het afvoeren van afvalstoffen door de aanwezigheid van choline. Daarnaast is het vaak een goede boost om te beginnen met een gezondere leefstijl, óf om die juist vol te kunnen houden.

Met een detox kuur dwing je jezelf om een paar dagen geen belastende voedingsmiddelen te eten, zoals verzadigd vet, vlees, geraffineerde suiker en alcohol.

Waarom moet ik een detox doen: mijn lever en nieren zorgen daar toch zelf al voor?

Je organen, zoals je lever, zuiveren je lijf inderdaad constant. Ze werken fulltime 24/7.

Met een detox help je je organen een handje, door de aanwezigheid van choline maar ook door rust. Op het moment dat ze minder hard hoeven te ‘stofzuigen’, gaan ze optimaal functioneren. Dat betekent rust en reinheid voor je lijf, waardoor je je fitter voelt.

Hoe lang moet ik een detox kuur volgen?

Dat ligt aan je huidige leefstijl. Als deze op een schaal van 1 tot 5 onder een 3 zit, dan adviseren we de milde detox van 7 dagen of de 3-daagse sapvastenkuur.

Wij vergelijken 3 dagen sapvasten ook wel met 'de grootste rommel opruimen’. Afhankelijk van je ervaring kun je kiezen voor 1 van onze levels Beginner, Intermediate of Advanced. De 5-daagse sapvastenkuur is te vergelijken met ‘stofzuigen en swifferen’.

Wanneer doe ik een kuur?
Doe het in een periode dat je niet al teveel sociale afspraken hebt. En sport er niet te intensief bij.

Ik ben zwanger. Kan ik dan ook een detox kuur volgen?

We raden de sapvastenkuren af voor zwangere vrouwen. We hebben voor zwangeren en vrouwen die borstvoeding geven een speciale Zwangerschapsbox gemaakt. Bomvol juices die je allemaal veilig kunt drinken. Zo leer je je kindje alvast te wennen aan een leven met veel groenten.

Wanneer mag ik geen detox doen?

Onze Milde (seizoens)detox is voor iedereen in alle situaties geschikt. Je eet hier immers 3 maaltijden per dag.

Sapvasten is af te raden voor: zwangere vrouwen (en bij borstvoeding), kinderen in de groei, burn out, (een achtergrond van) eetstoornissen, ouderen en bij bepaalde gezondheidsproblemen, medicatiegebruik of na operatie en bij ondergewicht. Indien nodig, altijd eerst met je medisch behandelaar overleggen.

Gebruik je (bloedsuiker)medicatie of is je gezondheid instabiel? Overleg dan eerst met je medisch specialist.


Je mag ons ook altijd mailen: [email protected]

Kunnen er bijwerkingen optreden?

In enkele gevallen wel. Bijwerkingen als wat hoofdpijn en een licht gevoel in het hoofd komen regelmatig voor.

Erge misselijkheid of overgeven komt zelden voor, maar het kan. Het goede nieuws hiervan is 'dat er iets gebeurt'. Maar als het niet vol te houden is, dan raden we aan langzaam weer op te bouwen en er een Milde detox van te maken. Wij zullen je dan helpen met een ander schema en de juiste recepten.

Ook kun je - zoals de meeste Frecious klanten - de juices gebruiken als een soort multivitamine: 1 flesje per dag naast je normale voedingspatroon.

Waardoor komen de bijwerkingen?

Door het stoppen met bepaalde voedingsmiddelen in combinatie met de processen die in werking treden tijdens je detox.

Deze ontwennings- en ontgiftingsverschijnselen hangen af van van vele factoren. Je algehele 'basisgezondheid', je standaard eetgewoonten, mate van stress, medicatie-, alcohol- en tabaksgebruik, sport- en slaapgewoontes zijn hier allemaal van op invloed.

Tijdens je detox komen afvalstoffen vrij die moeten afgevoerd worden. De ene persoon heeft een sterkere ontgiftingscapaciteit dan de ander. Zo heeft de één dan ook nergens last van en heeft de ander wel last van bijwerkingen. Ieder lijf is anders.

Door je voorbereidingsperiode zorgvuldig te volgen verminder je de kans op ontgiftingsverschijnselen. Verder geven we tijdens je detox vele tips hoe je de kans op bijwerkingen vermindert en als je er last van hebt, wat je dan kunt doen.

Bezorging

Hoeveel bedragen de bezorgkosten?

Onder de €99 zijn voor eenmalige bestellingen de bezorgkosten €5,95. Voor Members is de bezorging gratis. Er wordt geleverd met speciaal vriestransport. Dat is kostbaar, maar de enige juiste manier van voedselveilig* vriestransport.

Vanaf €99 is bezorging – in het milieuvriendelijke bezorgvenster – gratis bij eenmalige bestellingen. Voor een specifiek bezorgvenster geldt een toeslag van €3,95. Members betalen geen bijdrage voor de bezorging, maar voor een specifiek bezorgvenster geldt ook hier de toeslag van €3,95.

Deze kosten zijn wellicht net wat hoger dan je gewend bent om voor een bezorging te betalen, maar de werkelijke kosten van een bezorgmoment met de speciale dieprvieswagens ligt boven de €20. Wij nemen graag het grootste deel van deze kosten op ons. 

De specifieke bezorgvensters zijn: 08:00-14:30, 12:00-18:30 en 18:00-22:00. Het milieuvriendelijke en gratis bezorgvenster is 08:00 en 22:00. Op de dag zelf volgt nog altijd een nauwkeuriger 3-uurs bezorgblok. Dus je hoeft nooit de hele dag af te wachten.

* Volgens de NVWA-eis wordt de box op -15° C aangeleverd. Bezorging in koelboxen met droogijs of coolpacks voldoen vaak niet aan de eisen.

Bezorgen jullie ook op de Waddeneilanden?

Onze vervoerspartner Leen Menken bezorgt in heel Nederland, ook op de Waddeneilanden.

Voor de Waddeneilanden gelden andere voorwaarden en leveringstijden. Wil je meer informatie? Stuur dan een mailtje naar [email protected]

Wat zijn de bezorgdagen?

maandag t/m vrijdag

Bezorgvensters tussen:
08:00-14:30u
12:00-18:30u
18:00-22:00u

zaterdag

08:00-14:30u of tussen
12:00-18:30u


Vóór 12.00 uur besteld, de volgende dag in huis. M.u.v. maandag. Daarvan moet de bestelling op vrijdag voor 12.00u zijn geplaatst. 

Hoe wijzig ik mijn bestelling?

Je kunt het bezorgadres en - moment tijd van je bestelling wijzigen tot 12.00 uur op de dag vóór bezorging. Dit kan in je Frecious-account of door ons te mailen: [email protected]

Vragen over de bezorging?
Check de track & trace die per SMS en email aan je is verstuurd. Je kunt hier realtime het vriesbusje volgen.

Tijdens kantooruren: mail ons via [email protected] of bel 020-2374762.

Buiten kantooruren: bel met Dynalogic, het callcenter van vriestransporteur Leen Menken: 079–3634162

Hoe worden de flesjes bezorgd?

Diep ingevroren met speciaal vriestransport van Leen Menken.

Je kiest bij je online bestelling een tijdsblok: ochtend, middag of avond. Je krijgt op de dag van bezorging een indicatie op 3 uur nauwkeurig.

* afgezien van ernstige files of vertragingen.

Je ontvangt een track & trace link via SMS en email om het busje realtime te volgen.

Bij niet-thuis gaat de box weer geconditioneerd retour, dus er zal niets ontdooien. Nalevering kost dan €15 tenzij natuurlijk de fout bij onze vervoerder ligt.

Kan de bezorgbox achtergelaten worden?

Dat kan alleen met duidelijke instructies die we minimaal een dag tevoren nodig hebben + een briefje aan de deur voor de koerier.

Afgeven bij buren: bij geen gehoor zal de koerier van Leen Menken proberen de box bij buren achter te laten. Dit mag alleen als de buren de box in een vriezer of koelkast kunnen bewaren.

Spreek dit dus goed af met de buren anders moet de chauffeur de box retour nemen en zal nalevering €15 bedragen. De box gaat overigens altijd retour in een geconditioneerde vriesomgeving zodat nooit iets zal ontdooien.

Ik heb mijn bestelling niet gekregen, wat moet ik doen?

Check de track & trace die per SMS en email aan je is verstuurd. Je kunt hier realtime het vriesbusje volgen.

Tijdens kantooruren: mail ons via [email protected] of bel 020-2374762.

Buiten kantooruren: bel met Dynalogic, het callcenter van vriestransporteur Leen Menken: 079–3634162

Bij extreme files of vertraging kan het zijn dat er vertragingen optreden. Je wordt hier dan van op de hoogte gehouden via sms'jes.

Waar vind ik informatie over de bezorgstatus van mijn box?

Via SMS en email is een indicatie gestuurd op 3 uur nauwkeurig. Hierin zit ook een track & trace om het vriesbusje realtime te kunnen volgen.

Bij vragen kun je ons mailen via [email protected] of tijdens kantooruren bellen op 020-2374762

Buiten kantooruren kun je bellen met Dynalogic, het callcenter van vriestransporteur Leen Menken: 079–3634162

Bij niet-thuis gaat de box weer geconditioneerd retour, dus er zal niets ontdooien. Nalevering kost dan €15 tenzij natuurlijk de fout bij onze vervoerder ligt.

Houdbaarheid

Hoe lang zijn de groentejuices ingevroren houdbaar?

We houden een THT (ten minste houdbaar tot) aan van 12 maanden. Echter, onze juices zijn getest op 24 maanden* houdbaarheid. De THT wordt vermeld bovenop de dop.

Vooral vloeistoffen die supersnel worden ingevroren blijven heel lang vers en voedingsrijk. Dat komt omdat er minuscule ijskristalletjes worden gevormd: hoe kleiner de kristallen, des te kleiner de 'celschade' die ze aanrichten.

Er is veel research gedaan over shockvriezen, waarmee je bijna geen voedingsstoffen verliest.

* We onze juices (van een en dezelfde batch) twee jaar geanalyseerd. Na 24 maanden hebben we samples ontdooid en laten analyseren in een laboratorium (Eurofins). In vergelijking met een 12 maanden oude sample van dezelfde batch was het totaal aan vitaminen en mineralen slechts 7% minder.

Hoe lang zijn de juices ontdooid nog houdbaar?

Ingevroren blijven ze tot een jaar vers. De THT-datum staat op de dop.

Ontdooid (gekoeld en ongeopend) zijn de juices nog 3 dagen van hoge kwaliteit. Daarna bederft de juice niet direct. Slowjuice blijft erg lang stabiel omdat het weinig zuurstof bevat.

Vacuüm flesjes: door ons snelle shockvries-proces ontsnapt het kleine beetje lucht onder de dop. Bij het ontdooien trekt het flesje vacuüm omdat de dop geen lucht toelaat.  Een vacuüm is ideaal voor het behoud van de voedingskracht.

Ons proces

Wat is slowjuicen met een schroefpers?

Slowjuicen met een roestvrijstalen dubbele schroefpers is een manier om al het goede (voedingsstoffen) uit de vezels van de ingrediënten te halen. Vergelijk het met lang en goed kauwen op een rauw stuk groenten.

Een schroefpers heeft schroeven die heel langzaam alle voedingsstoffen uit elk vezeltje wringen. De schroef maakt kneuzende en malende bewegingen.

Het is de meest effectieve manier van alle juicemethoden, als het gaat om het biobeschikbaar (vrij opneembaar) maken van nutriënten. We hebben een test om te zien welke juicer we hiervoor het beste kunnen gebruiken. We hebben getest met 1) een hydraulische cold-press en een 2) slowjuicer met dubbele schroefpers. De analyse in een laboratorium van 4 verschillende juices wees uit dat slowjuice gemiddeld 47% meer voedingsstoffen uit dezelfde ingrediënten verkrijgt.

Dus echt gezond mét behoud van de volle en rijke smaak.

Wat zit er in mijn sap?

Groenten, kruiden, specerijen en een beetje fruit. Er zijn ook juices helemaal zonder fruit. We voegen verder niets toe: geen water en geen melk.

Waarom zie je soms een deel water boven het bezinksel? Sap dat bezinkt ziet er wat gek uit, maar het betekent juist dat het vers is. Het water dat je ziet is het water dat van nature in de ingrediënten aanwezig is. 

Frecious is gluten- en lactosevrij, en geschikt voor veganisten.

Waarom is Frecious beter dan andere sappen?

We hebben onze juice-methode gekozen o.b.v. een laboratoriumtest: pure schroefpersing levert 47% meer voedingswaarde op.

De slowjuicer (schroefpers) wordt in "de industrie" weinig gebruikt omdat het duur en niet schaalbaar is. Omdat de kwaliteit extreem hoog is, kiezen wij ervoor om louter met deze machine te werken.

Freeze Police
Direct na het juice-proces worden de flessen supersnel ingevroren met een shockvriezer. Met shockvriezen behoud je (bewezen) meer voedingskracht dan onnatuurlijke methoden als pasteuriseren of HPP (pascalliseren).

Ontdooien = ontplooien
Normale sappen zullen tijdens 1) opslag, 2) transport en 3) in het koelschap van de winkel per uur in voedingswaarde dalen. Wat op het etiket staat, zit er al lang niet meer in.

Biologisch
Ook gebruiken we alleen (kostbare) biologische ingrediënten waarvan we minimaal 8 verschillende gebruiken per smaak. Bovendien zijn groenten duurder dan fruit.

Groen en verantwoord

Zijn Frecious producten 100% biologisch?

Ja, Frecious is SKAL-gecertificeerd dus alle ingrediënten (groenten, fruit, kruiden, kiemen en specerijen) die wij gebruiken zijn 100% biologisch.

Ons SKAL-nummer is 102096.
SKAL Biocentrale is de toezichthouder op de hele biologische keten en garandeert dat producten biologisch zijn en aan de wettelijke eisen voldoen.

Wat gebeurt er met de pulp die overblijft?

Van de groenten- en fruitpulp die overblijft na het juicen maken we onze granola. Die bestaan voor 60% uit pulp.

Ook zijn we bezig met nieuwe "pulp producten".

Zijn de flesjes 100% gerecycled?

Ja. Gerecycled plastic is namelijk milieuvriendelijker dan glas en bio-based plastics.

Glas heeft een mooie smaakbeleving en veel mensen denken dat het duurzaam is. Als je naar de gehele keten kijkt (productie, transport, afvalstroom) dan heeft glas een grotere ecologische voetafdruk dan r-PET plastic.

Bio-based en plant-based flessen
Dat zijn oplossingen die duurzaam lijken, maar het (nog) niet zijn. Zodra zowel de productie én de afvalstroom duurzaam is, zijn we de eerste die over zullen stappen.

Zijn de flessen vrij van gifstoffen (BPA)?

 Ja. Ze zijn gemaakt van gerecycled r-PET dat vrij is gifstoffen zoals BPA, BBP en BPS. 

Voor plastic verpakkingen die in aanraking komen met voeding is een speciale strenge wetgeving. Dit is “Verordering EU 10/2011 betreffende materialen en voorwerpen van kunststof, bestemd om met levensmiddelen in contact te komen”. Al onze flessen voldoen aan deze wetgeving. 

Wil je meer informatie, kijk dan op: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/PDF/?uri=CELEX:02011R0010-20200923&from=EN

Wat doe ik met al die plastic flesjes?

Plastic container in je buurt?
Gooi ze dan zelf gescheiden weg in de plastic container.

Heb je in jouw gemeente geen plastic containers op straat?
Dat betekent dat de afvalcentrale in jouw gemeente aan 'nascheiding' doet. Dit zijn moderne centrales waar het plastic zeer goed gescheiden wordt uit het restafval.

Wist je dat...
100% gerecycled PET-plastic, in vergelijking met glas en de huidige bio-plastics, de meest milieuvriendelijke oplossing is.

Werken jullie hygiënisch en voedselveilig?

Ja. Onze processen voldoen aan de HACCP-richtlijnen en Frecious is aangemeld bij de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA). HACCP staat voor Hazard Analysis and Critical Control Points en is een voedselveiligheidssysteem.

Zit er statiegeld op jullie flesjes?

Nee. Deze regelgeving (per 1 juli 2021) is bedoeld voor (frisdrank)flessen die vooral in fysieke winkels worden gekocht. Wij adviseren onze klanten de 100% gerecyclede flessen (rPET) verantwoord weg te gooien.

Overig

Waar kan ik Frecious nog meer kopen?

Naast een select aantal kwaliteits-winkels is (een selectie van) onze slowjuices los verkrijgbaar in de winkels van Ekoplaza.

Je vindt Frecious daar in het vriesschap.

Ook bij online supermarkt Crisp is een selectie van onze producten los te koop.

Hoe kan ik de Share Your Health code gebruiken?

Als member deel je je persoonlijke Share Your Health-code met je vrienden, familie of collega’s. Zij ontvangen 15 euro korting en als er met deze code een aankoop wordt gedaan, ontvang je vier gratis flessen. 

Het is niet de bedoeling deze promo-code te delen op publieke platformen. Hoewel dat voor Frecious bestellingen oplevert is het niet een eerlijke manier om gratis flessen uitgekeerd te krijgen. Het is wel creatief, maar het is niet in de geest van wat wij voor ogen hebben. Namelijk, persoonlijke mond-tot-mondreclame.

Hoe gebruik ik mijn Frecious cadeaubon?

Bij het bestellen kom je vanzelf het vakje "kortingscode" tegen, hier kun je het cadeaubonnummer invullen. De waarde van de cadeaubon gaat dan van je totaalbedrag af.

Let op:
- de cadeaubon dient in 1 keer te worden verzilverd
- kan niet worden gebruikt i.c.m. kortingscodes
- kan, bij een membership, enkel worden gebruikt voor de eerste membership levering

Ik heb een klacht, wat moet ik doen?

Stuur ons direct een mailtje via [email protected] of bel ons direct op 020 - 237 4762

Frecious staat garant voor de hoogste service. Dat betekent niet dat er nooit iets mis gaat. We zorgen er voor dat klachten of misstanden snel en adequaat worden behandeld.

  

Heb je een andere vraag?


BEL ONS
| MAIL ONS

  

 

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang 10% korting op je volgende bestelling

Je bent aangemeld voor de nieuwsbrief! Check je mailbox om je inschrijving te bevestigen.

{{ vm.error }}

Sign up to our newsletter and receive a 10% discount on your next order

Je bent aangemeld voor de nieuwsbrief! Check je mailbox om je inschrijving te bevestigen.

{{ vm.error }}


© 2023 FRECIOUS B.V. All Rights Reserved